구글 번역기를 통하여 번역을 해보았습니다. 전문용어가 많아서 번역이 제대로 되지않은 부분이 있네요. 그냥 참고용으로만 봐주세요. ^^;
V-Ray 1.50.SP3 Now Available!
V-Ray 1.5 Service Pack 3 is compatible with Autodesk® 3ds Max 2009® and Autodesk® 3ds Max Design 2009.
- V - 레이 1월 5일 서비스 팩 3 오토 ®에 3ds 맥스 2009년 ®와 Autodesk ®에 3ds 맥스 디자인 2009년와 호환됩니다.
New features include:
- 새로운 기능이 포함되어있습니다
Linear Workflow;
- 리니어 워크플로우
Mesh-based lights;
- 메쉬 - 기반 조명
V-Ray light material as direct light;
- 다이렉트 라이트 정도의 V-ray 라이트 메테리얼
V-Ray Fog environmental effect;
- V-ray 안개 환경 효과
Vector Displacement;
- 벡터 디스플레이스먼트
Import Proxy as mesh;
- 메쉬로 import proxy
Support for Max Arch & Design materials;
- 맥스 아키 & 디자인을위한 지원 자료
Region Rendering directly in VFB.
- 지역 렌더링의 VFB에서 직접 렌더링.
Improved features include:
- 향상된 기능이 포함되어있습니다
Irradiance map - further reduction in flicker in animations;
- Irradiance mpa - 애니메이의에 플리커에 추가 감축
Camera Overrides now work with Physical Cam;
- 이제 카메라를 무시 물리적 캠 작동
Render Elements - MultiMatte, VRayExtraTex and VRayZDepth work with transperancy;
- 렌더 요소 - MultiMatte, VRayExtraTex 및 transperancy 함께 작업 VRayZDepth
DR Improvements - support for the incremental modes of the irradiance map;
- DR 개선점 - irradiance map의 증분 모드에 대한 지원
New SSS material for better and faster rendering – V-Ray Fast SSS2.
- 더 빠른 렌더링을위한 새로운 SSS 재질 - V-ray가 빠른 SSS2
Core Architecture
- Multi-platform object-oriented API (멀티 - 플랫폼 개체 - API를 지향 )
- Fully multithreaded core (완전 멀티 코어)
- Unified sampling system based on Schlick sampling (샘플링 시스템 통합 Schlick에 기반 샘플링)
- Distributed rendering (분산 렌더링 )
- Efficient shading system specifically optimized for ray-tracing (효율적인 시스템을 특별히 음영 선에 최적화된 - 추적)
- Modular architecture - many components of the system can be replaced with custom ones (모듈형 아키텍처 - 시스템의 많은 구성 요소를 사용자 정의 사람으로 대체될 수 있습니다 )
Geometry
- Efficient geometry handling (효율적인 기하학 처리)
- True instance rendering (사실 예를 렌더링)
- On-demand dynamic geometry creation (수요 창출에 동적 기하학)
- On-demand geometry loading from disk files (디스크 파일에서 수요가 기하학로드)
- Displacement mapping (Displacement 매핑)
- Catmull-Clark and Loop subdivision surfaces (Catmull - 클락과 표면 루프 재분화)
- Extensible with custom geometric primitives through the V-Ray SDK (V-ray SDK를 통해 사용자 정의와 확장 기하학적 원시)
Image sampling
- Three different image sampling methods (세 가지 다른 이미지를 샘플링 방식)
- Full-scene anti-aliasing (전체 - scene 안티 - 앨리어싱 )
- Progressive path tracing (프로그레시브 경로 추적)
- Support for additional render elements (diffuse, reflection, GI etc) (렌더요소 추가 (확산, 반사 요소 렌더링에 대한 지원, GI 등))
- Advanced color (tone) mapping controls (진보적인 컬러 (톤) 매핑 컨트롤)
- Extensible with custom image samplers through the V-Ray SDK (V -ray SDK를 통해 사용자 정의 이미지를 확장할 수 samplers)
Illumination
- Physically accurate full global illumination solutions (물리적으로 정확한 전체 글로벌 조명 솔루션)
- Different GI algorithms: path tracing, irradiance cache, photon maps, light cache (다른 GI 알고리즘 : 경로, irradiance 캐시, photon maps, 라이트 캐시)
- Reusable GI solutions for accelerated rendering of walk-through animations and animations with dynamic objects (도보의 렌더링을위한 가속 솔루션 GI 재사용 - 애니메이션과 동적 객체와 애니메이션을 통해)
- Physically accurate area lights (물리적으로 정확한 지역을 조명)
- Efficient illumination from HDR environments (HDR 환경에서 효율적인 조명)
- Procedural sun & sky models (절차적 태양 & 하늘 모델)
- Extensible with custom lights through the V-Ray SDK (맞춤 조명과 함께 V-ray가 SDK를 통해 확장)
Shaders
- Physically plausible materials (물리적으로 그럴듯한 재질)
- Blurry reflections/refractions (흐릿한 반사 / 굴절)
- Accurate highlights (정확한 하이라이트)
- Sub-surface scattering (하위 - 표면 흩뿌리기)
- Support for efficient material layering (효율적인 재질 레이어링에 대한 지원)
- Extensible with custom shaders through the V-Ray SDK (V-ray SDK를 통해 사용자 정의 쉐이더와 확장)
Camera effects
- Depth-of-field with bokeh effects (Depth-of-field와 함께 bokeh 효과)
- Accurate motion blur (정확한 모션 블러)
- Physical camera model (물리적 카메라 모델)
- Extensible with custom cameras through the V-Ray SDK (맞춤 카메라와 함께 V-ray가 SDK를 통해 확장)
Extras
- Toon effect (툰 효과)
- Fur generator/raytracer (모피 발전기 / raytracer)
- Extended matte/shadow capabilities (연장 매트 / 그림자 기능)
- Support for Render-to-Texture mode of 3ds Max (3ds Max 렌더에 최대의 질감모드 지원)
- VRaySphereFade to isolate only specific portions of the scene for compositing (VRaySphereFade 합성에 대한 scene의 특정 부분을 분리)
Frame buffer
- V-Ray specific frame buffer with integrated color corrections and display of multiple rendering elements (V-ray 통합 색상 보정 및 다중 디스플레이 렌더링 요소의 특정 프레임 버퍼)
- Direct rendering to disk for extremely large images, either as OpenEXR files or as .vrimg files (OpenEXR 파일이나 마찬가지로 극도로 큰 이미지를 디스크로 직접 렌더링, 중. vrimg 파일)
*all the features are subject to change without special notice. (모든 기능은 특별한 통지없이 변경될 수있습니다)
'About 3D > Vray Render' 카테고리의 다른 글
Tutorial about Ambient Occlusion in 3dsmax (0) | 2011.01.14 |
---|---|
Tip] V-Ray Frame Buffer Render history. (0) | 2010.08.14 |
V-Ray rendering system 1.5 SP5 - table of contents (0) | 2010.08.12 |
Material] VrayDirt map. (0) | 2010.08.09 |
Tutorial] (CGdigest) Vray exterior daylight tutorial (0) | 2010.08.05 |
VrayMtl] IOR 값에 관한 자료 (0) | 2010.07.06 |
Physical Camera의 Depth-of-field 조절하기 Sample (2) | 2010.06.23 |
Vray 원하는 오브젝틈만 렌더걸기.. (0) | 2010.02.06 |
잔디 VrayDisplacement 옵션 (0) | 2009.07.23 |
V-Ray 기본 세팅에 관한 튜토리얼 (0) | 2009.03.31 |